Billede af fødder på nyfødt baby

Graviditet, fødsel og barsel (Obstetrik)

Velkommen til vores afdeling for graviditet, fødsel og barsel.

Vi ønsker, at du får et trygt forløb hos os. Det er vigtigt for os, at du føler dig godt informeret og får den bedst mulige behandling. Spørg endelig, hvis noget er uklart i dit forløb.

Nedenfor kan du finde både praktisk information og viden om graviditet, fødsel og barsel her på Holbæk Sygehus

Ved akut brug for hjælp f.eks. begyndende fødsel eller i graviditeten, bedes du/I ringe til vagthavende jordemoder på telefon

Akut henvendelse til vagthavende jordemoder på fødeafsnittet Tlf. nr. 59 48 42 93​

Tegn på årsag til akut henvendelse:

Fødselstegn:

• Vandafgang og/eller veer (regelmæssige smertefulde sammentrækninger af livmoderen)

Akutte problemer under graviditeten kan f.eks. være:

• Konstante kraftige smerter
  • Frisk blødning
  • Ikke at mærket barnet bevæger sig

For at undgå unødig travlhed på fødeafsnittet, henstiller vi til at spørgsmål om ikke akutte tilstand drøftes med jordemoder til jordemoderkonsultationen.
Ved vedvarende eller pludselig bekymring udenfor jordemoderkonsultationens åbningstid er du/I velkomne til at ringe til fødeafdelingen for ro og afklaring.

Holbæk Sygehus

Graviditet, fødsel og barsel

Smedelundsgade 60

4300 Holbæk

Se kort

Find vej

Akut henvendelse til vagthavende jordemoder på fødeafsnittet
Tlf.nr. 59 48 42 93

Sekretær i svangreambulatoriet 06-4
Hverdage 9.00-15.00
Tlf.nr. 59 48 43 20

Jordemoderkonsultation
Se link i højre side til "Jordemoderkonsultation".

Uddannelsesansvarlig
Se link i højre side til "Job og uddannelse", se under "Kontakt" på siden.