Gå til indhold

Ortopædkirurgisk Sengeafdeling

Se kontaktoplysninger
Vi behandler og plejer patienter, der kommer med akutte skader eller skal have gennemført en planlagt operation.
To sundhedsfaglige snakker med en sengeliggende borger på Holbæk Sygehus Ortopædkirurgiske sengeafsnit

Indlæggelse

Når du skal indlægges, skal du huske din medicin, toiletartikler, hjemmesko, morgenkåbe, løsthængende tøj, briller, høreapparat, og hvad du ellers har brug for.

Sengeafsnittet er lyst og imødekommende. Vi har 33 sengepladser.

Døgnrytme

08.00-09.00 Morgenmad
09.00-10.00 Tavlemøde - herefter går lægerne til deres tildelte patienter
12.00-13.00 Frokost
13.00-14.00 Hviletid
17.30-18.30 Aftensmad

Plejepersonalet har vagtskifte og fællesbriefing kl. 07.30, 16.00 og vagtskifte igen kl. 23.30.

Mad og drikkevarer

Afdelingen kan tilbyde ernæring, også varm mad, 24 timer i døgnet. Pårørende kan købe mad i sygehusets kiosk.

I opholdsstuen er der kølige drikke og frugt til selvbetjening for indlagte patienter, og for pårørende er det muligt at få kaffe, te og småkager.​

Reception og personale

Alle henvendelser i dagtiden skal ske til vores reception, der er bemandet med lægesekretærer.

Du er altid velkommen til at kontakte personalet, hvis du har spørgsmål eller ting, du vil gøre opmærksom på.​

Netadgang

Hvis du ønsker hjælp til netadgang, kan vores sekretær hjælpe dig.

Udskrivelse

Det er vigtigt, at du er tryg, når du skal hjem. Stil spørgsmål, hvis du er i tvivl. Det kan være en god idé at skrive ned, så du husker at få svar på alle dine spørgsmål.​ Du skal blandt andet have svar på følgende spørgsmål:

• Hvilken medicin skal jeg tage?
  • Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på?
  • Har I givet hjemmeplejen besked om, at jeg kommer hjem?

Hvis du har spør​gsmål, er du velkommen til at ringe til os det første døgn efter, du er kommet hjem. Derefter skal du ringe til din egen læge.​

Holbæk Sygehus

Ortopædkirurgisk Afdeling

Ortopædkirurgisk sengeafsnit 09-4 og 12-4

Smedelundsgade 60, 2. sal

4300 Holbæk

Se kort

Find vej

Besøgstider

Vi har fri besøgstid. Vis hensyn og respekter evt. anvisninger fra personalet. Besøg mellem 12.30 og 14.00 finder sted i opholdsstuen.

Ring til os

Døgnåben